Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 12 oktober 2010 19:26

Gårdagen var en ledig dag..och vilken dag sen..underbar..solsken och varmt ,så jag fick ta av mig jackan redan efter halva vägen..

För i går styrde vi nosen till Arrie..  

Var fullkomligt omringad av fasaner..har aldrig sett så mycket fasaner..Vince var i sitt esse..   


Träning såklart, gick rätt bra..:)

Fick lite peppning igen av Hubbas matte som hade lite tips kring apport bocken, det prövade vi o jadå han går efter, men att ta den i munnen..nä, se det går inte, ser nästan ut som att han ska kräkas..:)

Bad igen så klart och fika paus..och för all del vilopaus..;)      


Fick köpt ett nytt sele till Vince när vi var på återbesöket hos veterinären..och det är precis som när jag själv köper kläder..det var lite för stort, men jag tyckte det var så fint så jag tänkte att det går nog..men väl hemma och vi testade den på vår tur är det bara att konstatera att det gör det inte..  


Ögoninflammationen var ett minne blott och det såg ok ut..men hans undre ögonlock viker sig inåt och det kan ge bekymmer..ibland har jag tyckt han ser lite tårögd ut och där har vi förklaringen..det beror INTE på mig;)  


I dag var vi uppe innan tuppen gol..långt innan..har vaknat flertalet gånger under natten och glott på klockan..

Planeringsmöte med nattisarna och chef..klockan åtta skulle man infinna sig..glad o pigg..

Tack o lov för väninnan som förbarmade sig över Vince..:) det hade blivit många långa timmar annars..det hade inte gått..nu fick han bus o mys med Cocotösen..


Trevligt blev det på vårt möte och fantastiskt god mat..;)

Lönesamtal som slutklämm, så nu vet man vad man är värd:)

Hemma igen vid halv sex, en superglad Vince mötte upp, det är en av bra saker med en hund..alltid lika lycklig om det så gäller tio minuter eller det rör sig om timmar..;)


Tur på backen där glada hundgänget infann sig en efter en..

Hade lite platsliggning.. Vince reste sig gång på gång..han var inte med på det..till sist gick det...            

Nu får det bli kaffe..nån mer mat blir det inte..fortfarande mätt..kanske lite choklad..ja, det kan jag nog pressa ner.

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards