Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 10 oktober 2010 21:34

Jobbehelgen avklarad..och jag var tacksamt lycklig när jag fick gå hem i morse, lite slitna både jag och Vince..

Hann nästan halvägs till jägersro när jag upptäckte att mobilen,den hade jag INTE med mig..det var bara att vända om..vet inte vad det är med mig, kanske jobbar jag för mycket;))  


I går på bussen var det ett gäng killar som frågade om Vince var en pitbull..mycket har man ju hört men det tog nog priset..fast det är klart när han var liten så kom det en äldre man fram och frågade om det var en långhårig tax!

Fick upplysa både man och killar att det sannerligen inte var något av detta.  


Roliga kommentarer kan man inte få nog av..häromdagen träffade jag på en dam som menade att danskar och deras hundar, det var ett otyg minsann.."danskar är nordens araber, dom både skiter i trädgården och har annat hyss för sig" sa hon.. nu blev jag ju inte klok på om det var danskarna eller hundarna som sket i trädgården..måste fråga min granne, men han bor ovanpå och har ju ingen trädgård..ja han har ingen hund heller;) men han är lika go för det, trots han är dansk;)

Snacket kom av att en hel del danskar häromkring har pitbulls med mer eller mindre bra mentalitet..


Kursen gång nummer fyra avklarad..lite bättre denna gång..även om jag tycker alla andra är så mycket bättre..fick peppning och då blir jag genast lite gladare, för kritik tar jag åt mig som läskpapper, även om det inte är riktat till mig..jag bär världskrisen på mina axlar..:)

Säkert har C läst bloggen och tänkt att nu får vi peppa detta skälvande vrak;))

C tog själv upp en händelse i början av valpkursen..en NEJ övning..när C vrålade( tyckte jag) och jag tänkte att här kan jag ju inte vara.. fast det är ett par kurser sen..;))

Så nu är det bara att öva på..vissa saker går lite bättre andra inte alls..men nån gång så..fortfarande har jag grannens Hubba som mått..han är tre år och nu är han på topp..

Man kan bara konstatera att ibland tänker man inte på det självklara.."ta en boll" sa C och vips hade vi kontakt Vince och jag, och det blev lite mer tempo..Vince är av den mer sävliga typen..så han behöver peppas igång..;)



Vince fyller 17 månader idag hipp hipp hurra för honom...!!

En extra leverpastejmacka blev presenten..

Får väl gå in till min djuraffär och köpa nåt..har inte varit där sen jag köpte foder, så det kan ju kommit in nåt nytt..

Återbesök till veterinären i morgon..så det blir till att stiga upp tidigt..verkar bra, inget gegg i ögonen mer..men bra att kolla upp det


Förhoppningsvis kommer jag i sängs i hysfsad tid så man slipper ha vrakstatus i morgon när klockan ringer..

Men först lite mys i soffan..katterna vill ha lite uppmärksamhet dom också..

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards