Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 19 oktober 2010 17:40

En gråmulen morgon..

Liten solglimt kom senare..var till mammas grav och ordnade till..tände ett ljus och tänkte så mycket hon missat..systerysters resa till L A..hennes nya jobb..Vincent och vårdhundutb..fast hon håller nog koll på oss ändå:)  


I går tränade vi inte ett dugg..tog en välbehövlig paus..

Förstod varför jag varit så trött när jag vaknade i morse..förkyld, ont i halsen och diverse jämmer..  

Tur till ravinen och så svängde vi upp vid backen..

Träning..och jag tror Vince har drabbats av alzheimers,   allt som han faktiskt kan, var som bortblåst..kan gott säga jag blev uppkörd..

Tänkte på vad vårdhundsinstruktören sa: "jag tror på våld, om inte hunden gör som ni säger, ta en tidning rulla ihop den och slå er tre gånger i huvudet"..ja, det är ju aldrig hundens fel..så man får väl gå omkring med bulor i huvudet då..

Gick något bättre senare vid tur nummer två, Vince är nog som jag..inget strul på morgonen;)    


Träffade på vår lilla "gatuhund"..han springer jämt lös och ibland har jag mött honom inne på naturområdet, pratade med hans ägare, men dom tycker det är helt ok.."han kommer igen" sa dom..    

Det hade jag inte klarat av, allt kan ju hända..


En liten "panter" hade ögonen på oss inne i fårhagen..väste och gillade inte Vince..han fattade ju ingenting, van som han är vid katter..      

Klickat har vi gjort och Vince är överlycklig över alla godsaker som proppas in i munnen på honom..klickljudet bryr han sig inte om..än..


Nu lite mat och sen skönhetsvård på samtliga djur..

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards