Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 26 oktober 2010 17:04

Denna dag började som alla andra dagar..klockan ringer o ringer..mobilen ringer o ringer och jag bara snarkar vidare..eller rättare sagt Vince snarkar vidare..JAG snarkar inte..;)

Hopplöst fall..det är jag det..undrar hur det hade gått om jag hade haft en hund som satt igång typ klockan sex..den stackarn hade väl fått pinka på mattan..;)


Förutsättningen för att ev komma upp på morgonen är förstås att man kommer i säng på kvällarna..det är nog där det kärvar, för klockan hinner bli 01:30 hur jag än bär mig åt..sedan måste jag ju läsa lite också..så det är inte undra på, att man sover gott på morgonen..:)

Tror inte heller det hjälper med en ny klocka med ett rejält ding dong..lika lätt att stänga av och somna om..


Tur till Käglinge..   massor med ungar både här och där..ett fåtal hundar och dom vi mötte var monsters från hell..hängde vrålandes i kopplet och i andra änden hängde en lika vrålandes fast med två ben..inte läge för snick snack..

Tack o lov att Vince inte börjat med sånt "machosnack"..han tådansar..småmorrat har han gjort nån gång..men annars är han tacksamt tyst.. och vi kan passera med hedern i behåll..:)  


Såg min vante, nu på nedersta grenen..min kameraväska har också fått sin frihet..tappade den idag..gud vet var..det är den andra på kort tid..men den tror jag inte någon hänger upp på en gren..

Lite träning såklart..snabbhet är inte Vince grej..läggandet under gång ska ske snabbt..han tar det med ro min Vince..

Idag var rumpan kvar i luften en god stund..han såg ut som han tänkte.." ja men herregud, det räcker väl"..  


Bad blev det också idag igen..jag blev inte så glad för det.. dammarna känns inte så fräscht..bättre med sjön..men nu förtiden går det inte att stoppa honom..och det är ju rätt kul ändå..med tanke på vilken badkruka han var innan..  


Trädgårdsarbeta blev det sen..räfsa löv, och jag ska banne mig lägga in om att dom tar bort den förb......kastanjen som står utanför..massvis med löv..tröstade mig med att det är jättebra gödning för rabatten..

Vince hade hur kul som helst med att sprida runt löven..

Katterna ville inte ut alls och det kan jag ju fatta..kallt och med en halvgalen hund..


I morgon ska jag ringa djursjukhuset..dags att beställa tid för röntgen av höfterna..och hoppas på det bästa..han hoppar och skuttar, men när han reser sig upp efter vila kan jag tycka att det ser lite segt ut..men jag är en mästare på att överdriva..  


Kålpudding på menyn idag..vansinnigt gott..

Kålen gav mig jul känsla..ja, det är ju inte så långt kvar..snart dags för brunkålen..:)

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards