Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Catja Lindeblad - 14 oktober 2010 18:29

En natt avklarad..den enda denna vecka..;)

I går var vi mest uppe på backen och körde läggande och ställande..tja..jag fick ont i ryggen.. och knäna ska vi inte snacka om..stackars Vince, han skulle haft en pigg 20-åring som matte istället:) men skam den som ger sig..vi kämpade på, vi tröga..sådan matte sådan hund, det är väl så man säger:)  

Apportbocken har jag slängt åt sidan...den får vara..ett tag åtminstone

Det roligaste nu är faktiskt inkallning..han RUSAR in och STUDSAR in på vänster sida..så det finns hopp med tanke på hur hopplöst det kändes för bara nån vecka sen med "ingång"  

Det tråkigaste är att gå fot..bollen funkade bara i söndags, inte sen..han sackar efter och hade han gått saktare så hade han stått stilla..;)

Det här med tempo..det är inte Vince grej..men är man en pensionärshund så är man..;)


Senare på kvällen träffade vi på ett gäng med knäppa ungar, som det tyvärr finns gott om, verkar det som..dom skrämde Vince..med flit..tror nog jag lyckades behålla sansen..fick stopp på Vince, för han ville bara springa iväg, men jag tänkte att får han fart och kutar så blir rädslan större..så vi stod alldeles stilla och ungjävlarna gick vidare..blir fortfarande rasande när jag tänker på det..!

Så nu får vi se, han är ju den försiktiga typen och detta gjorde det inte bättre kan jag säga:(  


Läste härom dagen om en vårdnadstvist..om en hund..dom hade tydligen haft den varsin vecka, men nu ville den ena ha enskild vårdnad..drog lite på smilbanden först men sen tänkte jag att det är klart det är ju ens barn..svansbarn..:)

Något som hade varit väldigt bra är  "VAH" vård av hund..det skulle underlätta fantastiskt mycket..om dom är lite småkrassliga en dag..vips ringer man till jobb och vahar sig..perfekt!!

Helt allvarligt så hade det varit toppen, en hund som är kass i magen lämnar man inte själv hemma om man inte vill ha hemmet fördärvat för all framtid,(o den stackars hunden) det blir ju då att sjuka sig själv eller ta semester..nä, fram med vård av hund!!

 

Första prio på min shoppinglista är nu en väckarklocka..för den ringde inte idag heller..min tanke var att stiga upp vid två tiden, men klockan hann bli fyra..inte kul..

Maten avklarad..disken kvar och det är motigt kan jag lova..

Men det är bara att ta sig i kragen och gå igång.

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards