Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Nog nu..?

Av Catja Lindeblad - 21 december 2010 17:59

Det lutar nog att jag får tänka om vad gäller min önskan om mer snö.. tror nog att det räcker så..men snälla.. låt detta som kommit ligga kvar..INGET REGN och BLASK och JÄKELSKAP..tackar ödmjukast..;)


Vackert har det varit idag..gnistrande snö och blå himmel och alldeles lagom kallt, sådär så det biter i kinden..morgon turen gick till backen och där såg man ju hur mycket det kommit i natt..men ändå tänkte jag: mer, mer, MER!! ( har nog blivit galen)          


Kastade mig iväg till jägersro för att inhandla SPRIT..fått instruktioner av syster yster..

Så mycket folk, köer överallt..hysteriska människor som körde över en med kundvagn..ändå var jag där tidigt..alla människor är väl arbetslösa eller så jobbar dom 67% natt..;)


Hade skrivit lista..men ändå glömde jag vissa saker..dock inte spriten..:)

Nu får det vara hur det vill med den saken..åker INTE dit igen..

Hade tänkt städa, men när jag väl kom hem efter detta trauma..gick jag och Vince till rävskogen..och där var det snö kan jag säga..   vid några ställen sjönk jag ner en bra bit upp på låret, så vi kämpade oss fram och DÅ tänkte jag: nä nu kan det nog räcka..fast kommer det lite till så gråter jag ju inte..eller det kanske jag gör..julafton kanske snöar inne..kommer varken hit eller dit..fast då har jag ju spriten att trösta mig med..        


Vince och jag såg "något" traska över isen där borta vid rävskogen..kan inte säga vad det var..ingen kanin,eller hare..kanske var det en räv..fick stannat Vince för han var sannerligen på G och när jag väl fått upp kameran var djuret borta..inte Vince för han lyder..ja minsann..han satt stel som en pinne och glodde efter "något"..         


Saffrans kakan i ugnen..sen tänker jag gå på pepparkaksbrödet..så får vi se om det lyckas..dvs om det går att äta..

Middagen idag får bli hämtmat..min kvot av hushållsarbete är fylld..

Tjingeling!!




 
 
Camilla

Camilla

21 december 2010 20:43

Ni e bara för söta ; )) GOD-JUL/KRAM

http://www.zindys.bloggplatsen.se

Catja Lindeblad

21 december 2010 21:18

God jul!!!
Kram

 
Ingen bild

Tina

22 december 2010 16:02

Hej ni underbara snöälskare.... :-)du e för go' man kan inte annat än smila när man läser dina rader och ser på din fina bilder....!!! jag hoppas du får en riktigt god jul och ett gott nytt år om vi inte ses i backen vilket jag hoppas ... du har väl köpt sprayen till Vincent, jag gjorde det idag för det behövs till våra älsklingar....!!! kramar till er allihopa Sessan o Tina

Catja Lindeblad

22 december 2010 18:30

Tack snälla du!!
En riktigt god jul till er..;)
Förhoppningsvis ses vi innan nya året träder in..
Sprayen köpt och nästan slut..det var en sån liten flaska..ha det gott! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards