Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Catja Lindeblad - 5 juli 2010 20:40

Visst var det lite moln i dag..det var det..men lika förb varmt;)och solen kom fram titt som tätt..:)

Utryckte min känsla för höst igår     och fick en blick tillbaka fylld av fasa..nåja nästan i alla fall..det är klart jag gillar sommaren, sol och bad och allt annat..men, hösten med sin rena klara luft..det lite kyliga, krispiga och sol förstås..solen måste vara med..grådimmig höst med regn, nja det vill jag inte ha..fast det har sin tjusning det med..gummistövlar regnkappa och ut i skogen..


Så dessa färger på hösten..de i kombination med en (el flera) Irländska settrar..UNDERBART..finns inget vackrare

Nu tror ni väl jag förlorat förståndet på riktigt..och visst ett litet värmeslag är det nog   och får jag inte sova svalt o skönt inom snar framtid så blir jag toss..   fast jag står fast vid att hösten är min tid!;)


I dag var jag hos väninnan C för en trevlig pratstund ( läs skvaller) gott kaffe och bullar..  

Vince fick passa hus och katter..hennes hundar är inte lika gästvänliga mot sitt släkte:)     åtminstone trodde C det..så han fick stanna hemma dom timmarna  

Hyfsad långtur sen, träffade på Sessan med matte och en go pratstund där med..

Utgång för katterna..Melvin sur som ättika och daskade till Vince gånger flera..fast han vågar bara göra det när Vince vänder rumpan till:)  

Telefonprat med både son och syster yster..ser fram emot att se ALLA foton från New York..vykort var skickat..  ( sa hon i alla fall;)

Fick en trevlig kommentar och förfrågan om vägen till Arries badplats..jag, som knappt kan beskriva vägen hem till mig själv;) men jag går ner på 101..raka spåret..viker av mot Arrie på motsatt håll skylt mot Törringelund, går en liten bit. ..på vä sida röd gammal tegelbyggnad, där viker jag in..följer stigen rakt fram hela tiden..backe ner..sen är badplatsen där..



Nu blir det en tur med Vince och sen måste jag börja med nya boken "de ensamma" av Håkan Nesser.

Tjingeling.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards