Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Catja Lindeblad - 6 juli 2010 20:26

Ooops.. inte visste jag att jag hade tumme med vädergudarna!!  

Svalt o skönt..vaknade i natt av att jag faktiskt frös litegrann...

Med rask takt bar det av till Käglinge..ser det med lite nya ögon nu efter söndagen..det är fantastiskt där..men man tar det för givet när man är där titt som tätt..

Parkeringsplatsen var fullsatt..     alla människor var vid "grodans hus" musik, dans, o tjo o tjim..

Två fårhagar lediga och så tog  vi varvet ner till "lilla sjön"

fika och simtur       sen slingan och ner vid dammarna..en rejäl tur på nästan 3 timmar..härligt..det är sånt man kan göra när det är moln ,utan att det flimmrar för ögonen;)  

Men solen och allt det där ska komma igen, så hys ingen fruktan..alla soldyrkare;)


I väg på shoppingtur där jag handlade allt annat än det jag skulle..men jag lyckades i alla fall handla ny snabbkoppling till vattenslangen..den har på något mystiskt vis försvunnit..

Sen var det banne mig dax för ny tur med Vince..denna gång på backen..tänkte bara en timme eller så..men det blev två..för där var Hjalmar o Kajsa, Ajja..     sen kom Zindytösen och Buck som tyvärr tittade på Vince med onda ögat och inte bara tittade, han gick på honom..men Vince vek sig direkt så det blev inte mer av det och Buck hamnade i koppel..få se hur det går framöver,dom har kommit bra överens innan.  

Gibson dök upp sen och Floyd som växer så det knakar:)  

Den obligatoriska rymmarrycket hade vi naturligtvis..Zindy o Vince:) men jag tyckte själv jag höll mig hyfsat lugn o fin och Vince kom faktiskt tillbaka rätt fort efter jag visslat..       Hugo kom och sprang ett par varv..  


Sen fick jag höra om en hund som kallas "slaktaren", en som bitit en annan hund så illa så den dog..tydligen inte första gången den har gett sig på och skadat..och den hunden passerar jag så gott som dagligen..huvaligen..!

Nu kan jag med gott samvete kasta mig i soffan o kolla tv, dock ingen fotboll:)

Tjingeling.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards