Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Catja Lindeblad - 25 juli 2010 18:32

I dag var det som vi hoppade direkt in i höststormarna..

Min hibiskus hade blåst ner i morse..dynorna låg längst ner i trädgården..och det blåste sannerligen friskt

Men jag tyckte det var härligt,inget flåsande från Vince, inget svett från min sida;) utan bara friskt och uppfriskande..det enda som saknas nu är en dag med regn..eller ännu hellre en natt!


Fick äntligen tvättat..massor med tvätt, och nu står mina tvätt kassar och ropar på mig..måste lägga in tvätten också;)


Men vi gick till käglinge..folk med jackor och koftor, men jag.. absolut så lite som möjligt..befriande;)

Därmed inte sagt att jag vill att det ska vara kallt..nä, nä, men den där tryckande värmen behöver inte komma tillbaka

Hade Vince lös hela rundan..min duktiga pojke!!

Dags att börja bruka allvar nu..kurs snart..lydnad 1..har varit rätt lat under semestern inte tränat nåt speciellt..fast å andra sidan tränar man saker hela tiden utan man tänker på det..inkallning t.ex..sitt,stanna kvar, NEJ:)..    


Vince var väldigt duktig idag så jag slappade av..såg några blommor jag tyckte var så fina men ingen aning om vad dom heter,     dök in där, och vips stod där folk på stigen..men jag sa: stanna..och Vince satte sig och jag gick fram och folket passerade..lugnt o fint..jag är så stolt över min Vince..den finaste!!  

Såg en insändare för ett tag sen en "tummen ner" där det var klagomål på lösspringande hundar i käglinge..och jag förstår ju det..inget kul om det kommer jyckar springande mot en och ägarna är antingen borta eller har ingen kontroll..för man vet ju inte..och även hundrädda ska ju få njuta av fina käglinge, så det är nog det viktigaste när det gäller lydnad att komma vid inkallning och att stanna när man säger det..så man kan ha sin hund lös för det behöver dom.. att rasa ut;)  


Sen behöver man inte vara särskilt hundrädd heller för att tycka det är obehagligt att träffa på hundar som kommer emot en..när jag var på väg till jobb i onsdags kväll, så från en trädgård, en vilt skällande hund..jag kunde höra att det var en STOR hund..plötsligt kommer den ..brakandes genom häcken..dobberman/rottis typ.. direkt på Vince..jag försökte sträcka på mig, gå emot, bredda axlarna..tänkte på Jette..som håller i "lydnad för alla"..när hon gick emot oönskad hund..tja jag får be henne visa en gång till..:)


Ägaren kom efter en stund..allt gick bra..men jag var förbannad..nu efteråt kan jag tänka att en olycka händer så lätt..en hund rymmer... Vince o Zindy.. Vince o Coco..;) nä.. det här med inkallning det måste vara 100%..

Fast här var inte ens ägaren i trädgården..hon kom nog tack vare mina svordomar:)


Vince är bäst när det bara är vi två..är där fler hundar tar det över och fokus är inte på mig..det behöver vi jobba på..fast dom sista gångerna har han kommit tillbaka rätt snabbt..så det har inte varit några långa rymmarfasoner..:) men det kan ju räcka för nån stackare..


Det blev ett dopp i dag också..  

Vince kom lite för långt ut.. på jakt efter en pinne, och det blev lite panik..såg det på honom..han vände utan pinne efter att ha plaskat rätt rejält med benen..men han fixade det..stod nästan beredd:)  

Vi har fått en liten "sandstrand" också..så "dom" har fixat till det lite där..och det såg städat och fint ut..glad blev jag..  

Nu blir det lite käk..Vince har redan ätit..utan extra tillbehör eller matning..ännu gladare blev jag:)

Tjingeling!



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards