Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Catja Lindeblad - 1 maj 2010 16:53

Maj månad..  

En del födelsedagar denna månad..sonen och hans lilla fästmö:) och VINCE;))  

Inga bröllop(vad jag vet) men en begravning..och två år sen mamma dog..


I dag har jag tillbringat fm i tvättstugan och kämpat med mängder med tvätt..helt otroligt!

Sen har jag gjort det igen..tvättat med bläckpenna:( inget kul kan jag försäkra..en del av mina arbetskläder har ett intressant mönster..

Gjorde en akut utryckning med dammsugaren också..repris från igår..ibland känns det som jag skulle kunna bli galen (på riktigt) på allt detta hår..

Vince är skyldig till allt grus..katterna till allt hår och jag..?? får väl erkänna mig skyldig till övrig kaos:)


Sen äntligen..en tur till käglinge med Vince..det finns ingenting som gör mig på så gott humör som en lång härlig tur ut..det kvittar om det så spöregnar..jag blir sprudlande glad ändå..Vince är ett lyckopiller;)  

Tänkte gå slingan..men trots min närsynthet så kan man inte missa profilen av en irländsk setter och inne i rasthagen såg jag denna profil..det är inte så vanligt att man träffar på setter..så jag blev rent lyrisk och gick in..

Det var Hermez två år..hans matte var lika lyrisk som jag.. hon kom rusande...tur att man inte är ensam om att vara tossig..:)  

Sen var det kärlek...       det är som om dom känner på sig att dom är av samma sort..där var andra hundar också   men dom försvann liksom bort på något vis, även om en av ägaren försökte få ett ord med i samtalet..en timme stod vi där och babblade:)                  

Fortsatte sen min tur lite på slingan, men mest fårhagen..fina träd som slagit ut..fågelkvitter..så härligt!!      

Hörde av någon hundmänniska att fåren inte kommer förrän till midsommar,så det är många turer till i hagen:)  

Tjingeling!


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards