Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Catja Lindeblad - 31 maj 2010 11:36

Måndag igen och semestern börjar närma sig..

Sista turen i går med Vince.. då var jag helt övertygad om att det var höst..lite panik får man ju..kom nu hit sol o värme och STANNA!!


I går var vi i Skånes fagerhult..gräset var högt, väldigt högt..där stod tre gräsklippare en vanlig för människor med god kondition..sen en med sladd.. för människor med liten trädgård     och till sist en med motor..jag började lite smått med den handdrivna..inte för jag tycker jag har god kondition utan för jag var livrädd för den motordrivna..såg för mig en megaexplosion..där vi alla flög i luften;)  

Jag fick ge upp..tomten är på 1225 kvm..och jag flåsade efter ett försök på liten plätt..

Min syster var modigare..hon drog i gång den motordrivna så det blev ett rökmoln som hette duga:)        

Gräset blev klippt och det såg riktigt fint ut.  

Själv fick jag stå för räfsning och finslipning bland blommorna.  

Varje gång vi varit däruppe har vi noterat att det finns vind men icke hur man kommer upp..

Nu hittade vi dörren..   alldeles ovanför källartrappan..så man var tvungen att ställa stege mot trappan och med livet som insats ta sig upp..även där var min syster modig..visserligen med en del "om o men"

Men upp kom hon..o även ner:)  

Vi var rätt möra med en del träningsvärk både här o där:)

I dag är det tvättstugan som gäller och träning med Vince..avslut på torsdag och då är det upp till bevis:)

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards