Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Catja Lindeblad - 29 maj 2010 19:04

Kallt..varmt..kallt..man vet banne mig inte hur man ska klä sig..i morse fick jag ta på mig både tröja ock jacka och sen 2 timmar senare på långturen höll jag på att svimma av värmeslag..  

Tur till Arrie idag och fika hade vi med oss..   choklad till mig och kex till Vince:) och naturligtvis KAFFE..      

Mycket folk i Arrie idag..Vince skötte sig fint, höll sig nära mig..stannade när jag sa det och satt fint när både tvåbent o fyrbent passerade.  

Gick ner till sjön..tänkte att nu jäklar ska han bada..detta har satt sig riktigt i huvudet på mig..han bara ska...        


Tänker på min första setter Leffy..han älskade att bada men han kunde inte simma..

Detta tyckte min pappa var skitsnack..klart att ALLA hundar kan simma..

Han tog med Leffy till Sjöberga sjön och kastar i en pinne o Leffy glad i hågen hoppar i...sen stod pappa där o väntade o väntade...till sist fick han hoppa i plurret och hämta upp hunden..pinnen hade Leffy i munnen men mycket mer vad det inte med honom..

Själv försökte jag otaliga gånger "lära" honom simma, men det enda som hände var att jag blev sönderklöst..så han fick plaska omkring där han kunde bottna.


Vince däremot har inte kommit så långt..han vill inte ens plaska;) idag åkte skorna av och jag kavlade upp jeansen och sen gick jag i..   o det var rasande kallt..men till sist hade jag ingen känsel så då kunde jag stå hur länge som helst...

Massor med godis och uppmuntrande tillrop..han kom ut en bit men sen snabbt in igen..nåväl sommaren är lång;)  

Han är nog som jag..minst 20 grader får det vara:)  

En golden kom och flög i..både Vince o jag satt med beundrande ögon.  

Väl hemma så blev det både gräsklippning och ogräsrens..

Men nu är det slut med alla plikter..vilar upp inför morgondagen, då blir det trädgårdsskötsel i Skånes fagerhult..o den tomten är stor..  

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards