Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Catja Lindeblad - 6 maj 2010 22:32

 I dag kan man ju säga att jag hade sovmorgon...kom inte upp förrän 09:30!!

Vince sov som en stock..katterna låg någonstans under täcket, hörde Melvins smaskande när jag väl fick av mig öronpropparna:)

Snabb morgon tur..mat till alla och mitt kaffe..sen var man människa igen.


Tog sen en tur till Arrie..tänkte att jag skulle kolla in ett hus jag sett på hemnet:)    

Efter golfbanan är där en stig fram till vägen och där finns gott om fasaner..en flög upp mitt framför nosen på oss..och jag fibblade med kameran och fick inte till det..

Går sen och glor över fältet o där..två rådjur..så häftigt blev alldeles till mig..Vince också..tur han var kopplad;)

Två timmars rask promenad..härligt!  

Nästa vecka när jag är ledig (igen) ska jag gå dit mycket tidigt och sitta och vänta och se om det dyker upp rådjur igen..brukar vara mycket aktivitet där.  


Kurs sen på kvällen och Arrie igen..

Naturligtvis gick jag fel..valde fel stig så det blev till att klättra..testade att ha Vince lös och det gick bra..höll sig till mig..   var där lite efter 18 så det var gott om tid..sen dök resten upp..            

Kul att testa sök..han hittade mig direkt min lilla påg;)                        

Lite annan träning och fika på det..              

Fegade ur sen på slutet med att släppa honom..väntade till vi kom hem vid fältet då fick han springa

När vi var vid stigen mot golfbanan och jag skulle in där var det "något" som skällde, inte hund..men kanske räv..ja inte vet jag..lite kusligt var det och jag min fegis backade ut och så gick vi vägen hem istället;) så det blev en timme innan vi var hemma..började regna också och kallt..   man kan ju tro att det höst.

Nu tänker jag slänga mig i soffan om där är plats till mig och sen får jag mentalt förbereda mig för verkligheten..jobb i morgon!

Tjingeling!!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards