Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Spisköp

Av Catja Lindeblad - 17 november 2011 19:03

I dag har jag varit på spisjakt..och jag hittade en helt ok, denna spis blev med varmluft..naturligtvis dyrare än vad jag tänkt..men så blir det alltid, tillägg hit o dit..

Måndag blir den stora dagen då jag ÄNTLIGEN kan börja laga mat igen..leveranstid: mellan 9-15..och det mina vänner blir tufft, jag går av och inte vågar jag gå och lägga mig..vis av erfarenhet, så vet jag att jag är i närmaste medvetslös efter jobbat pass..så det blir att kämpa..hoppas att de har den goda smaken att komma vid typ 9..;))


Sedvanlig fm tur på backen...Vince har en fullt utvecklad tiggning, han gör precis allt det där han INTE ska..rotar och buffar i andras fickor..ja mina med..helt galen..;)

Inte kan han lastas för det förstås..helt o hållet mitt fel..och alla andras..;))    

Vi har alla en förmåga att bjuda på godis i tid o otid..men man vill ju så gärna och dom blir ju så glada..;)    


Vince foto har kommit och de var hur fina som helst, påminde om de foton man fick när sonen var yngre..alltså i antal o format och priset föralldel..613 riksdaler..tänkte först bara ta dom stora och skippa "kompiskorten"  fast det är klart jag kan ju dela ut på backen..    


Man kan också gå och rösta på den hund man tycker bäst om i Oxie djuraffär, där sitter alla de fina hundarna som blev fotograferade..Vince har nummer 18..;))


I går på väg hem på morgonen träffade vi på en setter hane två år..och nu såg jag det vad alla ser och säger: "vad stor han är"..för det var Vince..mycket större och grövre än den där andra settern..och ändå var den inte av den mindre sorten..


I morse fick Vince sitta i skamvrån..   Douglas kom ut och Vince "dansade" bort till honom MORRANDE, ett tag såg det ut som han skulle hoppa på..så det blev time out..

Kasper visade också sin kaxiga sida, vilket jag inte sett på ett tag..  

Säkert är det vädret och bristen på snö som gör hundarna sura o olydiga..vid en liten fotosession på bänken med Kasper o Vince, skällde Kasper nästan hela tiden därav suddig Kasper..;)  

       

Nu blir det en kaffeskvätt..middagen är avklarad, det blev pizza med sonen..;)

Tjingeling!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards