Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Trädgårdsarbete..

Av Catja Lindeblad - 25 mars 2010 18:03

En sån fantastisk dag det varit idag!!!

Man blir bara så glad av denna sol!

I går var jag och klippte klor på Vince och det gick bra som vanligt.. tjejen som klipper är duktig, dom flesta som kommer dit och klipper är skiträdda, som C hund Luke som dom har fått vara flera stycken på och även fått gå till veterinär..här tog hon Luke.. gick iväg, och simsalabim så var Luke klippt.

Jag passade på och kollade runt..hade bestämt mig att jag inget skulle ha men..ack kvack..så lätt går det inte..275 riksdaler blev det, kunde naturligtvis gått ännu värre för jag kollade på jackor och den billigaste där gick på runt 1000..

Fick vägt Vince också..32,3 kg minsann..den lilla fetknoppen:))

Sen gick vi hem.


Det här med jackor ja..ville ha en jacka som har massor med fickor så allt man har med sig ut när man går med Vince ska få plats..och jag har en del..! Den ska vara praktisk, lite varm och ha en bra färg så att inte allt syns på den när någon jycke får för sig att hoppa upp och pussas

Med dom tankarna gick jag i väg häromdagen..

Kommer hem med en jacka med 2 fickor och vit och den är så slimmad att jag knappt får plats ens med EN skitpåse.

Så därför kollade jag efter jacka igen igår..

På kvällen fick jag fnatt och sorterade ur mina garderober tänkte hänga undan vinterjackorna..

O alltså..6 vinterjackor bort.. tolv vårjackor(12) hängde kvar varav säkert 7 platsar som perfekt hundjacka!

Det är konstaterat nu..jag är inte klok..   inget mer ska handlas..i alla fall inte jackor!!


 I dag på fm träffade jag ett litet gäng med hundar..Bolt  Peo,Ajja,Gibson och Kim, så det blev en hel del spring.            

Tog sen rundan runt dammen för att kolla till ankorna och denna gång hade jag en brödbit att bjuda på.      


Efter vi kom hem kände jag mig manad att gå igång med trädgården..en jäkla massa löv..och där tillbringade vi hela eftermiddagen..Vince hjälpte till..;)  

Nora var också ute en sväng   ..men den som galer mest och vill ut, han sprang i väg när selet skulle på..så tyvärr Melvin..det blev till att glo i fönstret..                

Tog nog i lite väl mycket för jag är stel i ryggen, men nu ska jag bara ta det lugnt så reder det sig nog..hoppas jag!

Tjingeling!


 
 
ursula

ursula

25 mars 2010 20:21

ser att det finns fler med ett uppsjö jackor...trots detta tittar även jag på ytterligare.
Lika korkad verkar det som...:-)

http://www.ursulawilby.se

 
Ingen bild

Ann

29 mars 2010 03:29

Vad härligt det ser ut med de där påskliljorna och pärlhyacinterna du hade i den fina träkrukan!
Måste sticka i väg och köpa idag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catja Lindeblad - 21 januari 2018 18:19

Året första inlägg 2018 Kan detta året månne bli bättre än förra tro??   Det började lite sisådär kan jag säga när min sons farmor blev akut dålig, livet är skört och det kan gå hiskeligt fort från lite krasslig till skarpt läge   Det ver...

Av Catja Lindeblad - 26 december 2017 16:00

Då var det klart då..Julen   Denna julen arbetade jag och förträngde ALLT om tomtegröt o sill och julklappar   Fast vi tjuvstartade julen på torsdagen så det blev allt det där ändå och min julklapp blev jag väldigt glad åt, älskar korgar med d...

Av Catja Lindeblad - 5 december 2017 18:49

Julstöks månaden har börjat och med det menas december,ingen snö i sikte och det lär väl bara komma regn här nere och det är jäkligt trist säger jag bara, ett år gnällde jag väldigt mycket över snöbristen och några veckor senare kom snö i överflöd..m...

Av Catja Lindeblad - 18 november 2017 18:15

Hoppsan! Det har minsann redan blivit november utan jag knappt fattat hur det gick till   Förstår precis vad min mormor menade när hon sa tiden gick fort,fort Hinner knappt med att tänka ;-)   Det är mycket man fattar när man blir äldre ...

Av Catja Lindeblad - 25 oktober 2017 18:06

Det är väl bara att gilla läget med regn,regn,regn..eller inte Min favorit månad har nog regnat bort för inte brukar väl oktober vara på detta viset??   Har saknat Vince extra mycket dessa veckor, hösten var vår tid, det är Walters tid också f...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

vincentsetter


Ovido - Quiz & Flashcards